×
kuvaus
Navetta Ranchilla
1 year 1 month ago - 1 year 1 month ago #1966
by mick
Ostamani Ranchin navetta
Kuten näkyy, on toiminut hetken aikaa tarpeettoman ja tarpeellisen tavaran pitkäaikaisvarastona
Osa romusta on ihan käyttökelpoista, kuten tuo puutavara
Toin hallilta tullessani tuollaisen akselin, joka ollut jo aika pitkään tarpeettomana. Kymmenkunta vuotta sitten vaihdoin vanteille kumit. Ihme ja kumma, oli ilmaakin pitäneet tuon ajan! Hallin takapihalta löytyi tuo kärryn aisa lukkoineen joskus kun romukasoja siivoilin
Kakkosnelosista tein kärryyn pedin.
Ajatus siis laittaa kaikki ylimääräinen puutavara ladosta ja navetasta tuohon kärrylle. Saa helposti siirreltyä paikasta toiseen tarpeen mukaan, ja nyt tällä hetkellä saa puutavaran pois tieltä helpoiten
Aisa ei ehkä kestävimmästä päästä, tai siis tuo liitos jossa se jatkuu kakkosnelosena
Mutta jospa se kevyen siirtelyn kestäisi
Siinäpä alkaisi olla kuorma kyytissä
Puutavarat ajettu pois, alkaa lattia näkymään. Ja pois siirretty myös moottorikelkka, raktorin renkaat, maahan kaivettavat kaapeliputket, tuulensuojalevyt, traktorin kärryn laidat, salaojaputket yms yms yms...
Romunpoistoa lisää
Talon pihalla kaivo, saisikohan siitä pesuvettä navettaan?
Imuletku kaivoon ja pumppu päälle
Noniin, alkaa tulla puhdasta jälkeä! Kuva navetan toisesta päästä latoa kohti. Melko raaka likamäärä oli kyllä lattioilla. Surutta päästin likaveden tuonne lietekaivoon, pitää jokatapauksessa täyttää ne hiekalla ja valaa tasaiseksi lattia
Aikalailla saa rautatavaraa samalla tuosta, jos vaan jotenkin noita ritilöitä jaksaa nostella. Mikään minun koneistahan ei tuonne sovi sisälle. Ajattelin rakentaa jonkinlaisen kourun kauhaan, ja kipata ikkunan kautta hiekkaa lietekaivoihin. Varmaan tässä jossain lähellä on hiekkakuoppa? Kuuleman mukaan aika hiekkapitoista maata tällä alueella
Jos lampaita ottaisi? Lampolan rakentaisi ehkä tuohon nurkkaan? Tai ainakin jotenkin niin että tuosta takaovesta sais papanat kipattua pihalle
Talonpuolella navettaa on vielä paljon rompetta, ja takanurkassa lasivillaa ja styroksia. Villat saa olla just siinä missä ovatkin, toistaiseksi. Tarkoitus olisi rakentaa väliseiniä tuonne, samalla leipoo villoja seinien sisälle
Pesun jälkeen alue näyttää ainakin mukavammalta. Tälle puolelle punttisali? Metallisorvinikin kaipailisi jotain paikkaa... Ja Pappatunturit yms harrastepelit
Navetta Ranchilla was created by mick
Ostamani Ranchin navetta
Kuten näkyy, on toiminut hetken aikaa tarpeettoman ja tarpeellisen tavaran pitkäaikaisvarastona
Osa romusta on ihan käyttökelpoista, kuten tuo puutavara
Toin hallilta tullessani tuollaisen akselin, joka ollut jo aika pitkään tarpeettomana. Kymmenkunta vuotta sitten vaihdoin vanteille kumit. Ihme ja kumma, oli ilmaakin pitäneet tuon ajan! Hallin takapihalta löytyi tuo kärryn aisa lukkoineen joskus kun romukasoja siivoilin
Kakkosnelosista tein kärryyn pedin.
Ajatus siis laittaa kaikki ylimääräinen puutavara ladosta ja navetasta tuohon kärrylle. Saa helposti siirreltyä paikasta toiseen tarpeen mukaan, ja nyt tällä hetkellä saa puutavaran pois tieltä helpoiten
Aisa ei ehkä kestävimmästä päästä, tai siis tuo liitos jossa se jatkuu kakkosnelosena
Siinäpä alkaisi olla kuorma kyytissä
Puutavarat ajettu pois, alkaa lattia näkymään. Ja pois siirretty myös moottorikelkka, raktorin renkaat, maahan kaivettavat kaapeliputket, tuulensuojalevyt, traktorin kärryn laidat, salaojaputket yms yms yms...
Romunpoistoa lisää
Talon pihalla kaivo, saisikohan siitä pesuvettä navettaan?
Imuletku kaivoon ja pumppu päälle
Noniin, alkaa tulla puhdasta jälkeä! Kuva navetan toisesta päästä latoa kohti. Melko raaka likamäärä oli kyllä lattioilla. Surutta päästin likaveden tuonne lietekaivoon, pitää jokatapauksessa täyttää ne hiekalla ja valaa tasaiseksi lattia
Aikalailla saa rautatavaraa samalla tuosta, jos vaan jotenkin noita ritilöitä jaksaa nostella. Mikään minun koneistahan ei tuonne sovi sisälle. Ajattelin rakentaa jonkinlaisen kourun kauhaan, ja kipata ikkunan kautta hiekkaa lietekaivoihin. Varmaan tässä jossain lähellä on hiekkakuoppa? Kuuleman mukaan aika hiekkapitoista maata tällä alueella
Jos lampaita ottaisi? Lampolan rakentaisi ehkä tuohon nurkkaan? Tai ainakin jotenkin niin että tuosta takaovesta sais papanat kipattua pihalle
Talonpuolella navettaa on vielä paljon rompetta, ja takanurkassa lasivillaa ja styroksia. Villat saa olla just siinä missä ovatkin, toistaiseksi. Tarkoitus olisi rakentaa väliseiniä tuonne, samalla leipoo villoja seinien sisälle
Pesun jälkeen alue näyttää ainakin mukavammalta. Tälle puolelle punttisali? Metallisorvinikin kaipailisi jotain paikkaa... Ja Pappatunturit yms harrastepelit
Last edit: 1 year 1 month ago by mick.
Please Kirjaudu to join the conversation.
1 year 1 month ago #1969
by mick
Replied by mick on topic Navetta Ranchilla
Please Kirjaudu to join the conversation.
5 days 22 hours ago #2133
by mick
Replied by mick on topic Navetta Ranchilla
Please Kirjaudu to join the conversation.
4 days 23 hours ago #2140
by mick
Järjestelin navetassa styrox levyjä, ja niiden takaa löytyi lasivillaa. Hyi hemmetti tuota tavaraa, miten on ilettävää! Likaista, pölyistä, linnunpaskassa, ja vielä lasia. Kaikki vaan pois, en keksi missä tuota vois itse käyttää. Luultavasti kasassa pihalla imee kosteutta, ja sitten läpimärkänä joudun ne hävittämään johonkin
Ohh-hoh. En ole nähnyt tuota puolta ikinä noin tyhjänä! Arvelin aloittaa lantarännin tyhjennyksen tältä puolelta, ja edetä sitten toiselle puolelle... Saa romuja nostella takas tälle puolelle, ja jää se toinen puoli tyhjäksi lopulta, kun pitää se lampola tehdä siihen. Asukkaat olis jo, onneksi kesälaitumella
Päätyovesta kurkkaus sisälle. On tilaa, kerrankin!
No, lampolan puolella on sitten styroksia yms rompetta aika paljon
Mitä ihmettä minä teen noille raudoille? Ne on vissiin olleet jo valussa kehikot paikoillaan, tai ehkä kokonaisena. Tai hitsattu paikoillaan. Paksua rautaa, painaa paljon. Leikkasin noin 2 metrin pätkän päästä irti, mutta ei se inahtanutkaan rautakangella. Tarvii ainakin ison rälläkän tai pillit että saa irti. Mietin jo että jos jättäs sen 26 vuotta maatuneen lannan tuonne, kippais ritilän läpi hiekkaa täyteen ja tasottas lattiaa valamalla sitten. Jättäs no raudat "valuverkoksi". Mutta saattaa kyllä käydä niin että hiekka antaa periksi ja valu pääsee painumaan. Ja paljon rautaakin menee hukkaan tuonne. Pitää vielä miettiä mitä tuon kanssa tekisi
Replied by mick on topic Navetta Ranchilla
Järjestelin navetassa styrox levyjä, ja niiden takaa löytyi lasivillaa. Hyi hemmetti tuota tavaraa, miten on ilettävää! Likaista, pölyistä, linnunpaskassa, ja vielä lasia. Kaikki vaan pois, en keksi missä tuota vois itse käyttää. Luultavasti kasassa pihalla imee kosteutta, ja sitten läpimärkänä joudun ne hävittämään johonkin
Ohh-hoh. En ole nähnyt tuota puolta ikinä noin tyhjänä! Arvelin aloittaa lantarännin tyhjennyksen tältä puolelta, ja edetä sitten toiselle puolelle... Saa romuja nostella takas tälle puolelle, ja jää se toinen puoli tyhjäksi lopulta, kun pitää se lampola tehdä siihen. Asukkaat olis jo, onneksi kesälaitumella
Päätyovesta kurkkaus sisälle. On tilaa, kerrankin!
No, lampolan puolella on sitten styroksia yms rompetta aika paljon
Mitä ihmettä minä teen noille raudoille? Ne on vissiin olleet jo valussa kehikot paikoillaan, tai ehkä kokonaisena. Tai hitsattu paikoillaan. Paksua rautaa, painaa paljon. Leikkasin noin 2 metrin pätkän päästä irti, mutta ei se inahtanutkaan rautakangella. Tarvii ainakin ison rälläkän tai pillit että saa irti. Mietin jo että jos jättäs sen 26 vuotta maatuneen lannan tuonne, kippais ritilän läpi hiekkaa täyteen ja tasottas lattiaa valamalla sitten. Jättäs no raudat "valuverkoksi". Mutta saattaa kyllä käydä niin että hiekka antaa periksi ja valu pääsee painumaan. Ja paljon rautaakin menee hukkaan tuonne. Pitää vielä miettiä mitä tuon kanssa tekisi
Please Kirjaudu to join the conversation.
Time to create page: 0.143 seconds