f t g m
Copyright 2026 - Custom text here
× kuvaus

Navetta Ranchilla

More
1 year 1 month ago - 1 year 1 month ago #1966 by mick
Navetta Ranchilla was created by mick

Ostamani Ranchin navetta


Kuten näkyy, on toiminut hetken aikaa tarpeettoman ja tarpeellisen tavaran pitkäaikaisvarastona


Osa romusta on ihan käyttökelpoista, kuten tuo puutavara


Toin hallilta tullessani tuollaisen akselin, joka ollut jo aika pitkään tarpeettomana. Kymmenkunta vuotta sitten vaihdoin vanteille kumit. Ihme ja kumma, oli ilmaakin pitäneet tuon ajan! Hallin takapihalta löytyi tuo kärryn aisa lukkoineen joskus kun romukasoja siivoilin


Kakkosnelosista tein kärryyn pedin.


Ajatus siis laittaa kaikki ylimääräinen puutavara ladosta ja navetasta tuohon kärrylle. Saa helposti siirreltyä paikasta toiseen tarpeen mukaan, ja nyt tällä hetkellä saa puutavaran pois tieltä helpoiten


Aisa ei ehkä kestävimmästä päästä, tai siis tuo liitos jossa se jatkuu kakkosnelosena :D Mutta jospa se kevyen siirtelyn kestäisi


Siinäpä alkaisi olla kuorma kyytissä


Puutavarat ajettu pois, alkaa lattia näkymään. Ja pois siirretty myös moottorikelkka, raktorin renkaat, maahan kaivettavat kaapeliputket, tuulensuojalevyt, traktorin kärryn laidat, salaojaputket yms yms yms...


Romunpoistoa lisää


Talon pihalla kaivo, saisikohan siitä pesuvettä navettaan?


Imuletku kaivoon ja pumppu päälle


Noniin, alkaa tulla puhdasta jälkeä! Kuva navetan toisesta päästä latoa kohti. Melko raaka likamäärä oli kyllä lattioilla. Surutta päästin likaveden tuonne lietekaivoon, pitää jokatapauksessa täyttää ne hiekalla ja valaa tasaiseksi lattia


Aikalailla saa rautatavaraa samalla tuosta, jos vaan jotenkin noita ritilöitä jaksaa nostella. Mikään minun koneistahan ei tuonne sovi sisälle. Ajattelin rakentaa jonkinlaisen kourun kauhaan, ja kipata ikkunan kautta hiekkaa lietekaivoihin. Varmaan tässä jossain lähellä on hiekkakuoppa? Kuuleman mukaan aika hiekkapitoista maata tällä alueella


Jos lampaita ottaisi? Lampolan rakentaisi ehkä tuohon nurkkaan? Tai ainakin jotenkin niin että tuosta takaovesta sais papanat kipattua pihalle


Talonpuolella navettaa on vielä paljon rompetta, ja takanurkassa lasivillaa ja styroksia. Villat saa olla just siinä missä ovatkin, toistaiseksi. Tarkoitus olisi rakentaa väliseiniä tuonne, samalla leipoo villoja seinien sisälle


Pesun jälkeen alue näyttää ainakin mukavammalta. Tälle puolelle punttisali? Metallisorvinikin kaipailisi jotain paikkaa... Ja Pappatunturit yms harrastepelit :)
Last edit: 1 year 1 month ago by mick.

Please Kirjaudu to join the conversation.

More
1 year 1 month ago #1969 by mick
Replied by mick on topic Navetta Ranchilla

Otin välillä mittoja ylös samalla kun siivosin ja pesin navettaa. Iltasella Cadillä piirtelin pohjapiirrustuksen :)

Please Kirjaudu to join the conversation.

More
5 days 22 hours ago #2133 by mick
Replied by mick on topic Navetta Ranchilla

Noniin! Nyt olisi navetan sisälle sopiva kaivuri tontilla!


Lainan maksu korjaamalla konetta. Kumitela lähes poikki, peräkkäisten ruusujen väleistä. Ei paljoa viitsi ajella ennen uuden asentamista

Please Kirjaudu to join the conversation.

More
4 days 23 hours ago #2140 by mick
Replied by mick on topic Navetta Ranchilla

Järjestelin navetassa styrox levyjä, ja niiden takaa löytyi lasivillaa. Hyi hemmetti tuota tavaraa, miten on ilettävää! Likaista, pölyistä, linnunpaskassa, ja vielä lasia. Kaikki vaan pois, en keksi missä tuota vois itse käyttää. Luultavasti kasassa pihalla imee kosteutta, ja sitten läpimärkänä joudun ne hävittämään johonkin


Ohh-hoh. En ole nähnyt tuota puolta ikinä noin tyhjänä! Arvelin aloittaa lantarännin tyhjennyksen tältä puolelta, ja edetä sitten toiselle puolelle... Saa romuja nostella takas tälle puolelle, ja jää se toinen puoli tyhjäksi lopulta, kun pitää se lampola tehdä siihen. Asukkaat olis jo, onneksi kesälaitumella


Päätyovesta kurkkaus sisälle. On tilaa, kerrankin!


No, lampolan puolella on sitten styroksia yms rompetta aika paljon


Mitä ihmettä minä teen noille raudoille? Ne on vissiin olleet jo valussa kehikot paikoillaan, tai ehkä kokonaisena. Tai hitsattu paikoillaan. Paksua rautaa, painaa paljon. Leikkasin noin 2 metrin pätkän päästä irti, mutta ei se inahtanutkaan rautakangella. Tarvii ainakin ison rälläkän tai pillit että saa irti. Mietin jo että jos jättäs sen 26 vuotta maatuneen lannan tuonne, kippais ritilän läpi hiekkaa täyteen ja tasottas lattiaa valamalla sitten. Jättäs no raudat "valuverkoksi". Mutta saattaa kyllä käydä niin että hiekka antaa periksi ja valu pääsee painumaan. Ja paljon rautaakin menee hukkaan tuonne. Pitää vielä miettiä mitä tuon kanssa tekisi

Please Kirjaudu to join the conversation.

Time to create page: 0.143 seconds